רשת האינטרנט מתפתחת מאוד, הולכת ומתרחבת המודעות להגדלת כמות הגולשים, התנועה באתר והמכירות על ידי קידום אתרים. נושא זה מהווה חלק בלתי נפרד ממערכת היחסים בין גולשים לבעלי אתרים ובעיקר בבניית אתרים, ולכן הנושא הינו נדבך חשוב לא פחות מניראות האתר עצמו. מטרת האתר בסיכומו של עניין, בכדי שלקוחות, גולשים ומתעניינים פוטנציאליים יבקרו בו, בכדי שתעלה כמות התנועה, וכך סטטיסטית, כביכול, יעלה היקף המכירות והסחר מהאתר.
זה נכון לגבי כל בניית אתר ואתר באשר הוא. משיכת לקוחות/גולשים הינה מטרה ויעד לכל בעל אתר. אתר ללא מבקרים בכמות מספקת, לא ישרוד הרבה זמן בתחומו. זה חשוב גם עבור אתרי תדמית, שדרכם בעלי האתרים פונים לקהל היעד שלהם, כדי לשתף אותם במידע, ידע, מוצרים ושירותים שברשותם, לספר על עצמם אם זהו בלוג מצליח וענייני, לכתוב מאמרים בכדי לפרסם נושאים מסוימים ולהרחיב על אחרים, ליצור פורומים, לקדם את העסק או סתם אפילו להיות קיים ברשת.
מה צריך לכלול קידום על מנת להרחיב פעילות עיסקית מכירתית ואיך נבצע זאת בצורה הטובה ביותר? זוהי בהחלט שאלת מיליון דולר. חשוב לא פחות לתת לכך דגש כבר בתחילת תהליך בניית אתר אינטרנט מקדמי אתרים מקצועיים ומנוסים יצביעו כולם כאחד על התהליך הבא:
א. ישנו צורך לקבל את האתר ולבצע בו בדיקות התאמה לקידום.
ב. בדיקת אופטימיזציה לאתר ולתכולות הגרפיקה והרקעים שבו.
ג. בדיקות לינקים שבורים, לינקים כפולים והתאמת תכנים.
ד. שילוב כלי SEO מתקדמים שיסייעו למקדם האתר לבצע את עבודתו.
ה. פרסום מאמרים ברחבי האינטרנט על מנת להביא פוטנציאל קליקים על קישורים נכנסים מהמאמרים.
ו. יצירת קישורים הדדיים עם וביחד עם אתרים נוספים.
ז. הצגת דו"חות תקופתיים.
ח. פעולות תחזוקה משמרת לאחר הגעה ליעד.
ט. כמובן, שישנו גם תהליך יצירת קמפיין שיווקי לקידום ממומן ברשת בכמה אופנים.
י. בחירת ביטויים רלוונטיים לקידום.
יא. בחינת תכני האתר להתאמה לנושא האתר
יב. בדיקת רמות התחרות השונות
יג. אפשרות יצירתית – ליצור מנגנון חינמי שימשוך לקוחות לאתר.
יד. להפוך את האתר למקום שגולשים יתעכבו בו וירצו גם לחזור אליו שוב ושוב.
טו. מהירות טעינת האתר צריכה להיות הכי מהר שאפשר.
טז. מעברים בין העמודים באתר צריכים להיות נוחים וקצרים
יז. ההתמצאות באתר צריכה להיות ברורה, חוויתית ונוחה.
יח. פונטים וגרפיקה נוחים לעין
יט. דרכים יעילות ליצירת קשר ופנייה באתר.
ועוד רבים נוספים.
לעיתים, התוצאה הלא מרשימה והלא איכותית בכלל של קידום לא איכותי הינה בכמות של גולשים חד פעמיים באתר. כך האתר זמנית מפגין תוצאות אך בעצם תהליך הקידום שנעשה לא מחזיק מים בלשון המעטה.
נדרש כמובן לבצע פרסום של האתר בקטלוגים, אינדקסי אתרים, פרסום במדורים רלוונטיים לתכני האתר ברשת ועוד.
חשוב להדגיש כי אין פתרון קסם בקידום והגדלת מכירות לאתרי אינטרנט.
תחרות היא שם המשחק.
חשוב לומר כי קידום הינו תהליך שנע בין 3 חודשים לבין חצי שנה ואף יותר מכך, תלוי רמת תחרות, ביטויים שנדרשו, פיתוח קמפיינים פירסומיים איכותיים וממוקדי מטרה ומקצועיות המקדמים.
קידום, כשמו כן הוא, לא קפיצה למקום טוב יותר, כי אם קידום, להתקדם לאט ובטוח.